|
Instytut Badań Marketingowych i Społecznych |
|
|
|
|
|
|
|
 |
wywiady, ankiety, analiza danych, testy preferencji muzycznych.
|
|
W swoich badaniach Instytut VRG Strategia opiera się na sprawdzonej metodologii szeroko stosowanej w badaniach marketingowych na całym świecie. W zakresie badań jakościowych są to:
- zogniskowane wywiady grupowe (Focus Group Interviews)
- pogłębione wywiady indywidualne
- obserwacje uczestniczące np. badania typu Mystery Shopping
Nasze doświadczenia wykazują, że w wielu przypadkach korzystnym jest uzupełnienie dyskusji grupowych o elementy badań ilościowych. Oprócz standardowej dyskusji,
uczestnicy prowadzonych przez nas zogniskowanych wywiadów grupowych, wypełniają często specjalne testy przygotowywane indywidualnie w zależności od problematyki
badania. Testy te wykorzystują metodologię badań psychologicznych i pozwalają uzyskać wiarygodne wyniki mimo małej liczebności uczestników badania. Porównanie
wyników czysto jakościowych z pomiarem ilościowym pozwala na zwiększenie rzetelności całego badania.
Na terenie Krakowa wywiady grupowe przeprowadzamy w naszej pracowni FGI zlokalizowanej w ścisłym centrum miasta, we wnętrzach zabytkowego pałacu. Zarówno lokalizacja
jak i wystrój wnętrza pracowni zapewniają wysoki komfort i ułatwiają zrelaksowaną atmosferę dyskutantom z różnych środowisk, także tym najbardziej wymagającym.
W zakresie badań ilościowych najczęściej wykorzystujemy techniki:
- wywiady kwestionariuszowe w domach / siedzibach respondentów
- wywiady telefoniczne realizowane techniką CATI
- testy psychologiczne stosowane szczególnie w badaniach ewaluacyjnych i badaniach personelu
- techniki eksperymentalne, wykorzystywane głównie w zakresie badań muzycznych.
Do wszystkich obliczeń statystycznych używany jest pakiet SPSS będący światowym standardem
w tej dziedzinie.
Zarówno w badaniach jakościowych jak i ilościowych Instytut VRG Strategia przestrzega zasad zawartych w kodeksach i zaleceniach metodycznych
European Society
for Opinion and Marketing Research (ESOMAR).
|
|
|
|
|